HotWheel Hunter's Customs Hengelo 2024

Toe maar Marc.
Post Reply
Hotwheels-Hunter
Posts: 3
Joined: 14 Feb 2023, 19:19

HotWheel Hunter's Customs Hengelo 2024

Post by Hotwheels-Hunter »

Hallo Heren,

Hier ook een paar foto's van mijn customs van de custom contest in 2024.

Afgelopen zaterdag afgereisd naar het oosten voor de HVH International Spring Meeting, wat ook deze keer de reis weer dubbel en dwars waard was.

Organisatie was weer top, alles was echt prima geregeld en ook de broodjes waren weer lekker.. ;)
Ook de racebaan buiten was ook heel gaaf en vooral leuk voor de kinderen, mijn zoon heeft het er heel de terugweg over gehad en is thuis gelijk begonnen met het "nabouwen" van een testbaan voor uitgebreidde test-sessies voor volgend jaar. :roll: :lol:

Zelf had ik dit jaar 3 customs meegenomen, een mild-, wild-, en een combo, een diorama bouwen ben ik niet aan toegekomen,want ik was zoiezo dit jaar heel erg laat met het beginnen aan de customs, ik heb ook gemerkt dat als je te lang wacht met het maken van definitieve keuzes over welk project je in welke catagorie in gaat zetten dat je een heleboel projecten begint en uiteindelijk niets af maakt.

Op de Civic (Wild) na dan, daar ben ik (met tussenpozen) echt een jaar aan bezig geweest om die af te maken en netjes te krijgen, maar ik wist al wel vanaf het begin dat dat de wild zou worden, de keuze wat betreft de combo lag eigenlijk heel lang open en kwam maar niet af. Het zou eerst een combo worden met een aantal custom Kool Kombi's op iets van een opleggertje, tot er een aantal weken geleden een Team Transport uit kwam met een GTR erop die ik dus weer moest hebben :roll: ,de GTR staat nu in de vitrine en de die spuuglelijke truck die erbij zat wou ik toch niet in de vitrine hebben dus was dit een goed exemplaar om mee te experimenteren en in tweeen te zagen. Hier ben ik eigenlijk pas 3-4 weken van te voren mee begonnen om alles tot 1 geheel te maken en klaar te stomen voor de combo klasse.

De mild was eigenlijk een custom die al een hele tijd geleden klaar was en dus eigenlijk bestemd was om op een combo te staan met zijn custom broertjes, maar omdat ik op het laatste moment besloten had om alles anders te doen is de Kool Kombi dus in de mild klasse terecht gekomen, mede omdat ik ook eens wat anders wou neerzetten dan al die JDM shit.. :lol:

Maar hieronder dus mijn mild, vrij simpel... strippen, spuiten, decals erop en af detailleren.
Kool Kombi Custom
Kool Kombi Custom
IMG-20240407-WA0038.jpg (97.95 KiB) Viewed 49 times
De wild, met recht het grootste project van dit jaar, het heeft echt heel veel tijd gekost om dat motorblokje erin te krijgen mede omdat je dus zelf dan ook een soort motorruimte moet maken om alles om het motorblokje heen ook af te kunnen werken, dan nog de motorkap eruit zagen en zorgen dat het geheel scharniert, en goed eruit ziet zowel open- als dicht. Het interieur is ook helemaal leeg geweest en vervolgens weer helemaal "custom" opgebouwd met kuipstoelen, custom stuurwiel enz enz.
Vervolgens is het verdere afwerken van de custom dan een heel gedoe omdat alles heel fragiel is en alles dus heel lastig maakt.
Time Attack Civic
Time Attack Civic
IMG-20240407-WA0017.jpg (114.49 KiB) Viewed 49 times
En als laatste de combo, waar ik eigenlijk te laat aan begonnen ben en wat je dus ook terug kan zien in de afwerking.
De trekker is eigenlijk nog helemaal origineel en alleen gestript, gespoten en af gedetailleerd. De oplegger is in grote lijnen alleen verlengd, en heeft verlichting gekregen met een (deels) houten vloer en is ook gestript, gespoten en af gedetailleerd...
Sakura Drifters
Sakura Drifters
IMG-20240407-WA0046.jpg (156.64 KiB) Viewed 49 times
Sakura Drifters
Sakura Drifters
IMG-20240407-WA0045.jpg (148 KiB) Viewed 49 times
Dit waren dus mijn inzendingen van de Custom Contest dit jaar, heb vorig weekend echt weer genoten van de Custom Contest en de creaties van mijn mede- bouwers, wat een meesterwerkjes stonden er weer tussen zeg!
VetteEd
Posts: 83
Joined: 14 Nov 2022, 21:14

Re: HotWheel Hunter's Customs Hengelo 2024

Post by VetteEd »

Het is allemaal weer erg mooi, maar die Civic vind ik echt geweldig, niet normaal!
Ik zou niet weten, wat er nog meer aan te veranderen valt en de details en kwaliteit,… buitengewoon.

Prachtproject!
User avatar
raceplaatjes.nl
Posts: 7
Joined: 01 Feb 2023, 10:26

Re: HotWheel Hunter's Customs Hengelo 2024

Post by raceplaatjes.nl »

Dat zag er allemaal spectaculair uit... vragen die ik hier en daar zie, heb je deze dingen ook in social media, bv instagram?
"Roads…? Where we’re going we don’t need roads!"
User avatar
Old Chevy Technician
Posts: 38
Joined: 15 Nov 2022, 04:23

Re: HotWheel Hunter's Customs Hengelo 2024

Post by Old Chevy Technician »

Knap werkje die Civic en d'n rest zag d'r ook strak uit
'56 Chevrolet, The Hot one's even Hotter!
Post Reply